Bilinçli tüketiciler hakkında

Sosyal ağların gelişmesiyle beraber bireylerin alım/tüketim gücü ve üreticilerin kitlelere ulaşım gücü de git gide katlanıyor. Bu durumda tüketicilere bilinçli birer tüketici olmaları yolunda daha fazla sorumluluk düşüyor.

Artık ticari faaliyet yapan şirketlerin ürünleri, markaları ve mesajlarından ziyade, “kontrol” artık tamamen tüketicilerde. Bu değişimin öncüleri sosyal ağ kullanıcıları; blogger’lar, microblogger’lar, forum yazarlar, sosyal ağ katılımcıları gibi mesajları ve önerileri online ortam vasıtasıyla birbirilerine ulaştıran, insanları tavsiyeleri ve yorumları ile olumlu ya da olumsuz şekilde etkileyen koskocaman bir kitle.

Bilinçli tüketiciler terimi; ticari faaliyet liderlerini ve pazarlamacılarını ürünleri ve markaları üzerinden detaylıca araştırıp, tanımlayıp özümseyen, saygı duyarak ilişkilerini ve etkileşimlerini geliştiren kişiler için kullanılabilir. Gerçek bir bilinçli tüketiciyi doğru bir şekilde etkilemeyi başarmak için sizin de yapmanız gereken şeyler sırası ile;

Tüketicileri ürününüzü, markanızı, ticari faaliyetinizi ya da endüstrinizi geliştirme odaklı bir şekilde tanımlamak ve anlamak,

Ücretsiz ürün örnekleri yollayıp denemelerini rica etmek gibi çeşitli jestlerle fikirlerini almak,

İnsanların vakit geçirdiği online konuşmalara katılmak,

Onlarla etkileşimde kalmak sureti ile ilişkinizi geliştirmek, onlara kullanışlı bilgiler sağlamak, ve her daim ulaşılabilir görünmek/olmak,

Sosyal ağı Facebook’ta fan sayfası kurmak, Twitter’da profil oluşturmak, Youtube’da kanal açmak gibi faaliyetlerle etkileşimi sürdürebilmek üzere aktif bir şekilde kullanmak.

Sonuç olarak, siz de her üretici gibi; ürünlerinizi ve servislerinizi geliştirip etkileşimde kalmak suretiyle bilinçli tüketiciler dahil herkesin kalbini kazanıp “ağızdan ağıza pazarlama” stratejisini kendi markanız için tetikleyerek gerçek başarıyı yakalamak, tavsiye edilmek, talep almak istiyorsunuz. Dolayısıyla yukarıda bahsetmiş olduğumuz bütün bu ayrıntılara dikkat ederek ticari dünya içerisinde firma liderleri ve pazarlamacılarla rekabet etme olanağı bulabilirsiniz.



Kaynak: http://www.forbes.com/sites/work-in-progress/2010/07/03/the-shift-from-consumers-to-prosumers/#52f003b2543f






Son Bloglarımız

Piernet Armut.com 'da
01 Mayıs 2017
Online Pazarlama
16/Haziran/2016
Güvenlik Sözleşmesi - Kullanım Koşulları - İptal ve İade Koşulları - Mesafeli Satış Sözleşmesi