Başarılı Pinterest reklamları üzerine bir takım ipuçları

Kampanya başına 1 pin kullanın.

Yaratıcılık üzerine yapılan A/B testing (pinler için) kampanyanın seviyesine göre gerçekleştirilmelidir. Bunu yapmanın bu derece etkili olmasının başlıca nedeni desteklenen çoklu pinlerin tek bir kampanya içerisinde bulunması, tek bir pinin daha fazla etki etmesine sebep olacak ve harcamalar tek bir pin’e gidecektir. Aynı zamanda Pinterest’in dönüşüm hedefleri yerine tıklama oranlarını optimize ettiğini de hatırlatalım (dönüşümleri takip ediyor olsalar dahi).

Kampanyaları anahtar kelimeler ve temalarına göre gruplandırın.

Pinterest kampanyalarınızı oluştururken, her bir kampanyayı içerdiği genel tema ve anahtar kelimeleri ile örtüşecek şekilde kategorize edin. Örneğin; sağlıklı yemek aboneliği servisinizi glutensiz, vegan, paleo ve düşük karbonhidrat etiketleri altında güncelleyebilirsiniz.

Yaratıcılığın anahtar kelimelerden daha güçlü olduğunu unutmayın.

Anahtar kelimeleri gereğinden fazla analiz etmek size daha verimli ve kâr oranı yüksek bir davranış olarak görünüyor olabilir. Anahtar kelime odaklı yaklaşımlar kadar, pin’in kendisi de bir o kadar önemli. Bunun sebebi Pinterest’in arama algoritmasının, yüksek derecede görselliğe dayalı bir platform doğası olmasından kaynaklanıyor.

Anahtar kelime algoritmasının nasıl çalıştığını öğrenin.

Pinterest, kesin eşlemeler yapmak üzerine gayretlerine devam ediyor, ancak birçok öge hala geniş eşleme kümesine düşebiliyor, bu sebepten anahtar kelime seçiminde bu ihtimal göz önünde bulundurulmalı. Ads Manager gibi yardımcı araçlar kullanarak içeriğinizle alakalı anahtar kelime önerilerini kullanın.

Pin’leriniz için dikey açı oranı kullanın.

Olduğundan daha uzun olan pin’lerin son derece iyi performans gösterdikleri bir gerçek. Bunun sebebi, fiziksel olarak Pinterest’te fazla yer kapladıkları için arama sonuçlarında göze çarpıyor olmaları. Özellikle mobil kullanımda bu tespit oldukça doğru ve gerçek, bir pin dikey olarak hazırlanmışsa, kullanıcı aşağı inmeye kalktığında pin’in tamamını ister istemez görme imkanına erişiyor ve bu kullanıcı tarafından pin başına geçirilen vakti arttırıyor.

Reklam için en iyi organik pin’leri değiştirin.

En iyi yükselen pin’ler organik aktiviteleri daha baskın olanlardır. Kampanyaları sunarken, Pinterest Analytics’i pin’leriniz üzerinde en fazla tık alanlar, repin yapılanlar ve beğeni alanlar hakkında bilgi sahibi olabilmek için kullanabilirsiniz. Dışarıdan ilham almak içinse Pinterest’s Great Promoted Pins board’u inceleyin.

İlgi hedeflerini (interest targets) avantaja çevirin.

İlgi hedefleme artık Pinterest’te mevcut. Şu anda Pinterest; seyahat, düğün, kadın/erkek modası gibi 420 farklı ilgi hedefi sunuyor. İlgi hedeflerini kendiniz için avantaja çevirmek istiyorsanız, içeriğinizle bağlantılı anahtar kelimeleri hedefler bölümüne ekleyebilirsiniz.

Kampanyayı mobil ve masaüstü olarak ayrıştırın.

Dijital pazarlamacılarının bildiği gibi, mobil kullanıcı hareketi büyük ölçüde değişebiliyor, ve bu Pinterest için de geçerli. Kampanya başına yerleştirmelerin ayrıştırılmasının en büyük avantajlarından biri, maliyetleri de ayrı ayrı idare edebilecek olmanız. Bütçelerinizi birbirinden bağımsız olarak yürütürseniz, en yüksek yatırım getirisi sağlayan yerleşimleri tespit etmekte problem yaşamazsınız.

Dönüşüm metriğini yüzeysel olarak hesaba katın.

Yüzeysel dönüşümlerinizi takip etmenin faydalı olduğunu düşünebilirsiniz. Pinterest’in e-posta üyelik ölçümünü oldukça başarılı bulabilirsiniz, ancak ödeme gösterme konusunda aynı şey söz konusu değil. Yüzeysel dönüşümleri takip etmek, Pinterest üzerindeki en doğru ve gerçekli başarı ölçümünüzü gerçekleştirmenize yardımcı olacak bir davranış.

İpucu: Kullanıcı sitenize girdiğinde e-posta üyelikleri/girişleri için Pinterest için olan “gated” açılış sayfasını kullanın.

Pinterest’te yeniden hedefleme (retarget) yapabilirsiniz.

Eğer bir Pinterest Marketing API ortağınız var ise, yeniden hedefleme opsiyonu reklam platformu seçmek üzere mevcuttur. Yeniden hedeflemeye Pinterest’in siteniz üzerindeki dönüşüm etiketlerini kullanarak erişebilirsiniz, aynı zamanda CRM litenisi API içerisine yükleyebilirsiniz.



Kaynak: http://marketingland.com/10-tips-successful-pinterest-advertising-174127






Son Bloglarımız

Piernet Armut.com 'da
01 Mayıs 2017
Online Pazarlama
16/Haziran/2016
Güvenlik Sözleşmesi - Kullanım Koşulları - İptal ve İade Koşulları - Mesafeli Satış Sözleşmesi