İş Geliştirme - Tavsiye (Referrar)


Tanıdığınız birinden kişisel bir öneri ile satın alma uzun zaman önceye dayanıyor. Nielson'dan yapılan araştırmalar, kulaktan kulağa yönlendirmelerin en etkili pazarlama biçimlerinden biri olduğunu göstermiştir. İnsanlar bildiklerine güveniyorlar, bu yüzden bir arkadaş onlara yeni bir ürün veya markayı kontrol etmelerini söylediğinde, dinlerler.

Tavsiyeleri yeni bir müşteri kazanım stratejisi olarak kullanmak için, sadık müşterilerin arkadaşlarını işe almasını kolaylaştırmak iş sahibinin görevidir.

Bu, mevcut müşterilerinizin işletmenizden satın almaları için yeni birisini aldıklarında ödüllendirildiği bir tavsiye programı (referral program ) oluşturarak sağlanabilir. 

Avantajları

Düşük maliyetli: Kişisel yönlendirmeler çok etkili olduğu için, bir başvuru programı kullanmak genellikle düşük maliyetli bir yeni müşteri kazanımı biçimi olarak görülür. Bir programın düzenlenmesiyle ilgili ücretler, bir tavsiye program uygulamasına bir abonelik ve işe alınan yeni müşterilere verilen indirimleri içerir.

Satın alımları tekrarla: Genellikle bir müşteri bir arkadaşını tavsiye ettiğinde, bir sonraki satın alımlarında indirim kodu gibi küçük bir ödülle ödüllendirilir. Bu, mevcut müşterilerden yapılan tekrar alımları teşvik etmenin ek faydasını yaratır - tavsiye programınızı daha karlı hale getirmenize yardımcı olacak ilave bir gelir artışı.

Müşteri sadakati: Birkaç önde gelen işletme okulu profesörü tarafından yayınlanan bir araştırmaya göre, yönlendirilen müşterilerin yönlendirilmemiş müşterilere göre çalkalama olasılığı% 18 daha az ve markanızla kullanım süreleri boyunca% 25 daha fazla harcama olasılığı daha yüksektir. Bu sayılar, tavsiye programlarının, işiniz için daha sadık ve kârlı müşterileri getirdiğini göstermektedir.

Potansiyel tuzaklar

Düşük katılım: Yönlendirme programınızı başlatmaktan heyecan duyabilseniz de, müşterilerinizin aynı coşkuyu paylaşacakları ve katılmak istediklerinin garantisi yoktur. Müşterileriniz işletmenizden iyi bir servis almadıysa veya ürünlerinizi tavsiye edecek kadar âşık değilse, bir tavsiye programı sizin için doğru müşteri edinme kanalı olmayabilir.

Organizasyon ve takip: Tavsiye programları müşteri ödülleri yaratmayı, müşterileri yönlendirenleri takip etmeyi ve hatta her müşteri için sadakat puanlarını içerebildiğinden, düzenli kalmak, programın sorunsuz çalışmasını sağlamanın önemli bir parçasıdır. Bu nedenle birçok işletme, tüm başvuru programlarını düzenlemek için bir uygulama kullanıyor. Tavsiyeleri manuel olarak takip etmeyi düşünüyorsanız, müşterileri rahatsız edebilecek sorunlarla karşılaşabilirsiniz.

Kim için iyi?

Mevcut müşterileri olan işletmeler: Başarılı bir tavsiye programı yürütmek için, bir işletmenin birlikte çalışabilmesi için mevcut bir müşteri tabanına sahip olması gerektiğini söylemeye gerek yoktur. Çok az sayıda mevcut müşteriniz varsa, onların yönlendirmeleri, bir başvuru programı hazırlama maliyetini bile karşılamayabilir.

Sadık müşterileri olan işletmeler: Her şirket sadık olmak isterken, ürünlerinizi arkadaşlarıyla paylaşmak isteyen müşterileri meşgul etmek ister, hepsi bunu yapmak için stratejik olarak tasarlanmamıştır. İyi müşteri hizmeti, hızlı teslimat ve kolay iade işlemlerinin tümü, arkadaşlarına başvurmak isteyen daha sadık müşteriler oluşturmanıza yardımcı olur.