İş Geliştirme - Takipçi Oluşturma


Sosyal medya ve Facebook, Instagram, YouTube ve Twitch gibi pek çok platform sayesinde, bireyler potansiyel müşterilerin büyük online takiplerini çekmeyi başardılar. SandCloud ve Gym Shark gibi şirketler, yüz binlerce, hatta milyonlarca insanın Instagram takiplerini geliştirerek kendilerini etkiledi.

Sosyal medyada online bir izleyici kitlesi oluşturmanın birkaç yolu vardır. Neredeyse hepsi yeni takipçileri çekmek ve onları meşgul etmek için zamana, tutarlılığa ve içeriğe ihtiyaç duyuyor. Online takibiniz yalnızca marka otoritenizi ödünç vermekle kalmaz, aynı zamanda yeni bir ürünü tanıtmak veya satışları artırmak istediğinizde ulaşabileceğiniz bir müşteri kitlesi yaratır.

Avantajları

Organik trafik: Etkileyici bir sosyal medya hesabı oluşturmanın maliyeti olsa da, içeriğinizi ücretsiz olarak paylaşmanıza yardımcı olabileceğinden genellikle bir organik trafik kaynağı olarak görülür. Viral videosu, çok fazla trafik çeken trendde gösterilebilir veya farklı platformların sayfalarını keşfedebilir ve takipçileriniz içeriğinizi paylaşabilir veya markanızı etiketleyerek size daha fazla organik takipçi ve potansiyel müşteri getirebilir.

Sosyal kanıt: Sosyal medyada, bir fotoğrafın aldığı beğenilerin veya yorumların sayısı veya toplam abonelerinizin tümü bu metriklerin tümü, markanıza sosyal kanıt olarak yetki verir. Potansiyel müşteriler markanızı online olarak kontrol etmeye karar verdiğinde (sıklıkla yapıyorlar), online izleyicinizin boyutu ve bağlılığı markanıza yasallık kazandırır.

Potansiyel tuzaklar

Yavaş büyüme: Online izleyici oluşturmak kolay olsaydı, herkes etkileyici olurdu. Bir organik ürün oluşturmak ve bunu bir müşteri kazanım kanalına dönüştürmek, özellikle ücretli reklamların aksine zaman alır.

Algoritma değişiklikleri: Herhangi bir platformdaki içerik oluşturucuları için en büyük tehditlerden biri, algoritmada bir zamanlar onların çekiş kazanmalarına yardımcı olan ani bir değişikliktir. 2016'da, YouTube'un en büyük kanallarından bazıları, şüpheli algoritma değişikliklerinden dolayı görüşlerinin% 30 kadar düştüğünü iddia etti. Online bir izleyici kitlesi oluşturmaya karar verirseniz, söz konusu izleyiciye ulaşma ve bunları müşterilere dönüştürme beceriniz her zaman platformun kendisi tarafından her zaman kontrol edilir.

Kim için iyi?

İçerik oluşturucuları: Yazma, fotoğrafçılık, video veya genel olarak insanları eğlendirmek konusunda uzman olan yaratıcı bir türseniz, bir müşteri edinme biçimi olarak online bir izleyici kitlesi oluşturmak becerilerinizi iyi bir şekilde kullanabilir.

Düşük Bütçeli İşletmeler: Nakit sıkıntısı çekiyorsanız, organik olarak online bir kitle oluşturmak, yeni müşteriler çekmenin uygun maliyetli bir yolu olabilir. Ücretli reklamların aksine, markanızı yeni insanlara tanıtmakla ilişkili sabit bir maliyet yoktur. Yalnızca dolarlardan ziyade, online izleyiciler kendi yaratıcılığınızı geliştirebilir.