Google, uygulama geliştiricileri için Evrensel Uygulama Kampanyaları (Universal App Campaigns) ve Firebase Analitik Servisi hakkındaki güncellemelerini duyurdu

Geçtiğimiz Çarşamba günü Google; uygulama geliştiricileri için, uygulamalarını Google üzerinden pazarlama ve yükseltme üzerine kendilerine yardımcı olacak ve içerisinde yeni bir analiz platformu haberini de bulunduran bir takım duyurularda bulundu.

Google aynı zamanda Evrensel Uygulama Kampanyalarının -geliştiricilere Google özellikleri ve ağları üzerinden reklamlarını yürürlüğe sokabilmelerini sağlayacak bir alt yapıyı piyasaya sürmeyi sağlayan bir mobil kampanya çeşidi- her ne kadar biraz geç kalınmış olsa da bundan sonrası için Google’a uygulama indirimi ve Pazarlama alanında rakipleri ile aşık atabilecek derecede yardımcı bir yenilik olduğundan bahsetti. Google; aynı zamanda reklamlar vasıtasıyla karşılaştırılmış uygulamaların indirilme oranlarının geçtiğimiz yıldan bu yana ikiye katlandığını, ve bu süreçte neredeyse iki milyar uygulama yüklemesinin söz konusu olduğuna da dikkat çekti. Dolayısıyla görünen o ki, uygulama indirme reklamları kendini ticari faaliyet bazında git gide geliştirmekte.

Evrensel Uygulama Kampanyaları iOS için uygun mu sorusuna gelen cevap ise bu yeniliğin şimdilik sadece Android üzerindeki reklamları çalıştırmaya yaradığı yönünde. Şu anda beta sürümünde, iOS geliştiricileri kullanıcılarını Youtube, Google Search App ve Google Display Network üzerinden hedefleyebiliyor. Bununla beraber, Evrensel Uygulama Kampanyaları ile ilgili hazırlanmış optimizasyon ise şu anda test sürecinde, Google önümüzdeki aylarda piyasaya tamamıyle sürüleceğinin haberini ise bizlere vermiş bulunuyor.

Firebase Analytics ise, yepyeni bir uygulama analizi platformu. Google’ın bulut sistemi faaliyeti, Firebase’i hali hazırda 2014 yılında ortaya çıkartmıştı; şimdi bu platform yepyeni ürünleri ile kendini daha da geliştirmiş bir şekilde kullanıcılarına sunulacak: Firebase Analytics, Firebase platformunun bir parçası olarak karşımıza çıkacak. Bu yeni analiz parçası, bağlantılı metrikleri takip etmek ve geliştiricilerin ilgilendiği uygulama içi faaliyetleri takip imkanı sunuyor. Aynı zamanda Firebase kitlesi, platform içerisinde bir grup kullanıcı olarak kendi aralarında mesajlaşma ve reklam hedefleme gibi imkanlara da sahipler.



Kaynak: http://marketingland.com/google-io-universal-app-campaigns-firebase-analytics-177585






Son Bloglarımız

Piernet Armut.com 'da
01 Mayıs 2017
Online Pazarlama
16/Haziran/2016
Güvenlik Sözleşmesi - Kullanım Koşulları - İptal ve İade Koşulları - Mesafeli Satış Sözleşmesi