Flattr Plus yayımcıların yardımcısı mı, yoksa çıkarcı bir ödeme aracı mı?

Ünlü yazılım sağlayıcı Adblock Plus ile İsveç menşeili Flattr, içerik yayımcılarının çevrimiçi reklamları görüntülemek zorunda kalmayacağı ve bu şekilde tüketicilerin yayımcıları destekleyeceği fedakâr ve gönüllü bir yöntemi kamuoyuna sunuyor. Ancak bu ek ürün, kitlelerle yayımcıların arasındaki doğrudan iletişimi engelliyor ve bunun dijital endüstri için faydalı bir şey olup olmadığı tartışma konusu.

Reklam engelleyici yazılımların kullanımlarının git gide arttığı bu günlerde, Adblock Plus, Flatter Plus’ın bir yeniliğini duyurdu. Bu ayın sonu içerisinde beta sürümünün piyasaya sürüleceği bu yeni ürün, müşterilerin yayımcılara gönüllü olarak finansal katkıda bulunmalarına olanak sağlıyor (tabii ki isteğe bağlı bir şekilde söz konusu yayımcıların sitelerini yine de ücretsiz bir şekilde ziyaret etmek mümkün olacak).

Yayımcılar, özellikle büyük medya şirketleri bu özelliği online yayın topluluğuna karşı barışçıl bir zeytin dalı olarak görmekten ziyade, yayımcıların içeriklerinden kendilerine maddi bir pay çıkartmak üzerine kurulmuş bir reklam engelleme sistemi olarak görüyorlar.

Yayımcıların ödeme almak için bir Flattr hesabı oluşturmaları gerekiyor, ayrıca premium yayımcıların giriş yapma oranlarının da oldukça düşük olacağı yönünde tahminler de şu anda varlığını sürdürüyor.

Peki bu “bahşiş” bazlı reklam engelleme çözümü varlığını sürdürebilir bir çözüm mü? Özellikle premium yayımcılar için gerçekçi bir çözüm sağlamayacak gibi görünmekle beraber; Flatter Plus’ın vermiş olduğu bu pozitif mesaj, içerik tazminatı açısından yapılmış bir gelişme olarak farkındalığı arttırmak üzerine başarılı bir şekilde varlığını sürdürebilir de. Flatter Plus’ın bu değişkenliği, kullanıcıların gönüllü olarak bağış yapmalarının karşılığında bağış alan sitenin gelişimi üzerine önemli bir yatırım kaynağı sağlayacak. Bu ticari yöntem, başarılı içerik tecrübeleri sağlayabilmek uğruna büyük eforlar sarfeden ve kaynaklar tüketen premium yayımcılara ise oldukça ters düşüyor.

Yayımcıların bu bahşiş bazlı ticari faaliyet modelini benimseyeceklerini hayal etmek ise aslında biraz güç; hiç kimse bu tip güvenilmez bir gelir kaynağı ile sitesinin ihtiyacı olan maddi desteği sağlamaya yanaşmaz gibi görünüyor.

Bu ikileme en mantıklı çözüm, premium yayıncıların ziyaretçilere içerik için ya belli bir miktar ödeme yapmaları gerektiği, ya da kullandıkları reklam engelleme yöntemini devre dışı bırakmaları yönünde bir seçim şansı vermeleri olacaktır.





Kaynak: http://marketingland.com/flattr-plus-publisher-savior-unwelcome-benefactor-176565






Son Bloglarımız

Piernet Armut.com 'da
01 Mayıs 2017
Online Pazarlama
16/Haziran/2016
Güvenlik Sözleşmesi - Kullanım Koşulları - İptal ve İade Koşulları - Mesafeli Satış Sözleşmesi