Facebook markalar için bitti mi?

Markaların Facebook'ta git gide azalmakta olan organik erişim ile ilgili şikayetlerine rağmen 2015 yılındaki sosyal analiz sağlayıcı Quintly'nin son sosyal kriter çalışmalarına göre, bu sosyal ağdan tamamen vazgeçmiş değiller. Quintly, 180.000’den fazla Facebook, Instagram ve Twitter üzerindeki marka profillerini analiz etti ve sonuç:

Facebook üzerinden günlük gönderi sıklığında %36 dolaylarında ve Instagram üzerinden %14 dolaylarında yükselme yaşanırken, Twitter’da %2 dolaylarında bir gerileme mevcut.

Instagram 2015 yılının en yüksek takipçi yükselişi yüzdesine sahip, ancak Facebook Twitter kullanıcı stabilitesini sürdürürken Instagram şubatta zirveyi şubatta gördükten sonra düşüş yaşamış.

Katılım oranlarına bakılacak olursa Instagram Facebook ve Twitter’ı geride bırakıyor, ayrıca 1000 ya da daha az takipçiye sahip markalar her üç sosyal ağ üzerinden de büyük bir yükseliş ve çok güçlü bir katılım oranı yakalamış.

Instagram’ın kullanıcı oranı ve günlük paylaşımlar üzerine gözle görülür bir yükselişi sürdürdüğü görülürken, ticari faaliyetler yürütmek üzere firmaların aktivitelerini bu sosyal platform devam ettirmeleri de anlam kazanıyor. Facebook’a gelirsek, bu sosyal ağ şimdilik markalar için bitmiş olmaktan çok uzakta. Şirketler bu sosyal ağa oldukça güvenilir bir şekilde bağlılıklarını sürdürüyorlar. Aynı zamanda 2015 verilerine bakılarak, Facebook üzerinden şirket aktivitelerinin yükselişte olduğunu da söylemek mümkün.





Kaynak: http://www.adweek.com/socialtimes/quintly-social-benchmark-study-2015/639796






Son Bloglarımız

Piernet Armut.com 'da
01 Mayıs 2017
Online Pazarlama
16/Haziran/2016
Güvenlik Sözleşmesi - Kullanım Koşulları - İptal ve İade Koşulları - Mesafeli Satış Sözleşmesi